onsdag 3. februar 2010

3 februar Etikett




Flaske-etikett og design er bestemt, og jeg lager en test. Jeg ville ha noe enkelt og særegent som ser greit ut slik at det kan gis bort. Jeg er fornøyd med løsningen, som har inspirasjon fra Madeira-wine, kombinert med Nøgne-Ø sin etikett og designen til Sørlandschips. Jeg har brukt openoffice og laget en enkel tekstetikett som skrives ut og klippes til på farget ark. Så håndskriver jeg øltype, tappedato og alkoholstyrke. Etiketten limes på med melk ved at jeg fukter et tørkepapir med melk og "pensler" inn baksiden av etiketten. Tallet på flasken er skrevet på med paintmarker, #46 betyr nr. 46 i periodic table of beer styles. # skal byttes ut med IV til neste gang for å angi ølgruppe. Jeg har tenkt å bruke forskjellige farger på arkene og korkene. Korken skal merkes med en T med sprittusj. T for Taakebrygg!

2 kommentarer:

  1. Det hele virker enkelt og greit!
    Liker #46 designet (regner med det er batchnummer?)

    SvarSlett
  2. hoi. har helt glemt at jeg har blog.
    men #46 referer til "periodic table of beer styles", der scottish export er nr 46. batchnr burde selfølgelig få egen plass på etiketten!

    SvarSlett